A mentor szó a görög és mitológiából ered: Mentór Odüsszeusz barátja és tanácsadója volt Trójában és a hazafelé vezető úton, a mentosz szó maga pedig szándékot jelent.

Mentori tevékenységünk során célunk partnereink támogatása, együttműködő, cselekvő segítése. Kiemelt célcsoportunk a pedagógusoké, akikben elsősorban azt szeretnénk tudatosítani, hogy a legjobb megoldások többnyire már a kezük ügyében vannak, ők a saját munkájuk legjobb szakértői. Mi ezek felismerésében, a hozzáférésben és a helyzetspecifikus alkalmazásban támogatjuk őket. Segítjük az ismeretek szakszerű alkalmazását, esetleges belső ellenállásaik, elakadásaik feltárását, kezelését és az innovatív kérdések, kreatív ötletek megfogalmazását.
Akkor vagyunk elégedettek, ha a képzéseinken tanultak mind az oktatásszervezésben, mind a tanórákon és az értékelésben gyümölcsöző módon valósulnak meg.
Elősegítjük
- a pedagógusok módszertani fejlődését
- korszerű eszközök bevonását
- a tanultak beépítését az intézmények pedagógiai programjaiba
- a folyamatos tudásmegosztást
Szándékunk a közös munka során:
- együttgondolkodás
- a mentori segítségnyújtás igénybevételének bátorító elfogadtatása az oktatásban
- a résztvevők belső motivációjának erősítése a szakmai önfejlesztésben
Mentoraink nagy tapasztalattal rendelkező, magasan képzett szakemberek, akik a fejlesztési folyamat során biztosítják a mentoráltak számára az állandó szakmai reflexiót mind a tartalom, mind a technikai megvalósítás szempontjából.
Gondoskodunk arról, hogy a képzés, fejlesztés tapasztalatai szélesebb szakmai közösség fórumain is hozzáférhetők, megoszthatók legyenek.
Az együttműködés során időről időre online kérdőívek segítségével biztosítjuk a projekt valamennyi szereplője számára a szakmai tervben vállalt közös munkára való reflektálást, a kérdések, megoldandó feladatok áttekintésének lehetőségét. Rákérdezünk, hogy a résztvevők miként látják a fejlesztés tartalmi, technikai megvalósításában saját szerepüket, eredményességüket.